we cannot solve our problems with the same thinking

5 + 1 αιτίες που δυσχεραίνουν την «Εμπειρία Χρήστη»

Έχετε αναρωτηθεί ποτέ ποια είναι η διαφορά ανάμεσα στις μεγαλύτερες εταιρίες του κόσμου σε σχέση με τις μικρότερες; Η απάντηση βρίσκεται σε 2 λέξεις, «Εμπειρία Χρήστη». Για να εξασφαλίσουν οι μεγάλες εταιρίες καλύτερη εμπειρία χρήστη, δαπανούν εκατομμύρια σε έρευνες. Έτσι δίνεται δυνατότητα στις μικρότερες εταιρίες, να αποκτήσουν τεχνογνωσία, την οποία θα χρησιμοποιήσουν για να αποκτήσουν ένα μερίδιο της αγοράς.

Θα πρέπει λοιπόν να σκεφτείτε ανταγωνιστικά και να παρέχετε καλύτερη «Εμπειρία Χρήστη» στους πελάτες σας. Η «Εμπειρία Χρήστη» δεν περιορίζεται μόνο στο φυσικό ή ηλεκτρονικό κατάστημα αλλά σε οποιαδήποτε αλληλεπίδραση του πελάτη με την εταιρία.

Παρακάτω θα σας παρουσιάσουμε 5 + 1 αιτίες (εμπόδια), οι οποίες περιορίζουν την καλή «Εμπειρία Χρήστη» σε μια ιστοσελίδα.

site speed

1. Αργή φόρτωση της σελίδας

Όλοι έχουμε συναντήσει ιστοσελίδες που αργούν να φορτώσουν. Ποια ήταν η αίσθηση που είχατε; Αγοράσατε αυτό που θέλατε; Ολοκληρώσατε την αναζήτηση σας;

Έχουν πραγματοποιηθεί πολλές έρευνες οι οποίες μελετούν την συμπεριφορά των χρηστών στην πλοήγηση μιας ιστοσελίδας. Σχεδόν όλες συμφωνούν πως, όσο περισσότερο καθυστερεί μια σελίδα να φορτώσει, τόσο αυξάνεται το ποσοστό εγκατάλειψης σε αυτήν.

Συγκεκριμένα με έρευνα που έχει κάνει η Amazon, για κάθε δευτερόλεπτο που καθυστερεί μια σελίδα, υπάρχουν οι εξής συνέπειες :

  • μείωση 11% στις σελίδες προβολής
  • μείωση 16% στην ικανοποίηση των πελατών από την συνολική εικόνα
  • μείωση 7% στην ολοκλήρωση αγοράς

Μία άλλη έρευνα έδειξε πως :

  • 47% των χρηστών έχει την πεποίθηση ότι μια ιστοσελίδα θα φορτώσει σε 2 δευτερόλεπτα ή λιγότερο
  • 40% των χρηστών φεύγει από μια σελίδα, αν αυτή καθυστερήσει περισσότερο από 3 δευτερόλεπτα
  • 48% των χρηστών που πραγματοποιεί online αγορές, εγκατέλειψε μια αγορά, επειδή η ιστοσελίδα αργούσε

Την γρήγορη φόρτωσης της σελίδας δεν την αναγνωρίζουν μόνο οι χρήστες αλλά και η Google η οποία δίνει προβάδισμα στις σελίδες που φορτώνουν γρήγορα και προσπαθούν να δώσουν καλύτερη εμπειρία στο χρήστη.

home mess

2. Πολύ φορτωμένη σελίδα ή λάθος δομή

Πολλές ιστοσελίδες συχνά συγκεντρώνουν πάρα πολύ περιεχόμενο στην αρχική τους σελίδα, με αποτέλεσμα να χρειάζεται να διαβάζεις αρκετή ώρα για να βρεις αυτό που ψάχνεις. Σίγουρα η αρχική σελίδα είναι αρκετά σημαντική, αλλά χρειάζεται να καθοδηγούμε τον χρήστη σε αυτό που τελικά ψάχνει και όχι να προσπαθούμε να του τα δείξουμε όλα από μια σελίδα.

Επικεντρωθείτε στην αναγνωσιμότητα

Βοηθήστε τους χρήστες, ώστε να μπορούν να βρίσκουν εύκολα αυτό το οποίο αναζητούν και να μαθαίνουν αυτό που θέλουν. Φροντίστε τα κείμενα σας να είναι ευανάγνωστα, σωστά δομημένα, δίχως ορθογραφικά λάθη και αναδείξτε το προϊόν σας μέσα από καθαρούς τίτλους, εικόνες και videos.

Προσθέστε αναζήτηση

Αν το site σας παρέχει αρκετή πληροφορία, όπως ένα e-shop, ένα blog, ένα portal, τότε το σίγουρο είναι πως μια αναζήτηση θα βοηθήσει το χρήστη να βρει αυτό που ψάχνει, αυξάνοντας έτσι το ποσοσό ικανοποίησης. Προσθέστε στην αναζήτηση τη δυνατότητα να προτείνει αποτελέσματα και φίλτρα τα οποία θα κάνουν ακόμα πιο εύκολη την διαδικασία αναζήτησης.

Κάντε την ιστοσελίδα σας συμβατή για κινητά & tablet

Πλέον οι χρήστες έχουν την δυνατότητα να εισέλθουν στο διαδίκτυο μέσα από πολλές συσκευές. Φροντίστε και δώστε τους την δυνατότητα να διαβάζουν εύκολα την πληροφορία της σελίδας σας δίχως να χρειάζεται να ψάξουν και να κάνουν zoom in - zoom out για να την βρουν. Δημιουργήστε περιεχόμενο ειδικά για τα κινητά, ώστε η πλοήγηση και η αναγνωσιμότητα να είναι άνετη. Πλέον υπάρχουν σύγχρονες τεχνικές προγραμματισμού, όπως το responsive design που δίνει τη δυνατότητα στην ιστοσελίδα να προσαρμόζεται σύμφωνα με την συσκευή που την διαβάζει.

Σύνθετα επίπεδα κατηγοριών

Αν η σελίδα σας έχει πολλές ενότητες και για να βρει κάποιος το περιεχόμενο που θέλει, χρειάζεται να μπει σε 4 ή και παραπάνω επίπεδα κατηγοριών. Πρέπει να βοηθήσετε το χρήστη να βρίσκει αυτό που ψάχνει άμεσα χωρίς να χάνεται.

Για παράδειγμα υπάρχουν e-shop τα οποία έχουν την παρακάτω δομή:

προϊόντα [icon icon="icon: long-arrow-right" background="#ffffff" color="#3e3d3d" size="16" radius="0" shape_size="0"] αξεσουάρ αυτοκινήτου [icon icon="icon: long-arrow-right" background="#ffffff" color="#3e3d3d" size="16" radius="0" shape_size="0"] εξωτερικό [icon icon="icon: long-arrow-right" background="#ffffff" color="#3e3d3d" size="16" radius="0" shape_size="0"] μπαγκαζιέρες [icon icon="icon: long-arrow-right" background="#ffffff" color="#3e3d3d" size="16" radius="0" shape_size="0"] μάρκα μπαγκαζιέρας [icon icon="icon: long-arrow-right" background="#ffffff" color="#3e3d3d" size="16" radius="0" shape_size="0"] εμφάνιση προϊόντων

Στο παραπάνω παράδειγμα ο χρήστης πρέπει να μπει σε επίπεδο 6 κατηγοριών για να μπορέσει να βρει αυτό που θέλει. Σε περίπτωση που κάνει λάθος και πατήσει πάνω σε κάποια άλλη κατηγορία, είναι σίγουρο πως έχει χάσει την πλοήγηση του. Οι περισσότεροι χρήστες θα προσπαθήσουν να πλοηγηθούν, αλλά όσοι δυσκολευτούν θα κλείσουν την σελίδα. Το συμπέρασμα είναι πως όσα περισσότερα κλικ χρειάζεται ένας χρήστης για να βρει αυτό που ψάχνει τόσο μεγαλώνει η πιθανότητα εγκατάλειψης.

kaki empeiria checkout

 3. Η καλή εμπειρία χρήστη δεν υπολογίζεται κατά την κατασκευή

Αυτό συνήθως συμβαίνει με τα ηλεκτρονικά καταστήματα τα οποία δεν επιδιώκουν την καλύτερη εμπειρία του χρήστη. Πόσες φορές για παράδειγμα έχετε προσπαθήσει να κάνετε αγορά σε ένα e-shop και για να ολοκληρώσετε την αγορά, είστε υποχρεωμένοι να κάνετε εγγραφή. Είναι σίγουρο λοιπόν ότι οι περισσότεροι έχουν ακυρώσει την παραγγελία ή έχουν φύγει από την ιστοσελίδα, καθώς αυτό το βήμα το βλέπουν ως εμπόδιο.

Η ιδέα δεν είναι να επιβληθεί μια συγκεκριμένη εμπειρία στους χρήστες. Αυτό που χρειάζεται να γίνει, είναι να δώσετε επιλογές στον χρήστη, να επιλέξει αυτό που εκείνος θέλει για να φτάσει στο επιθυμητό αποτέλεσμα (όπως μια αγορά), δίχως να έχει εμπόδια.

Περισσότερα μπορείτε να διαβάσετε στο άρθρο μας ψυχολογία του checkout

empistosini

4. Ιστοσελίδες που δεν εμπνέουν εμπιστοσύνη

Όταν οι χρήστες μπαίνουν σε μια ιστοσελίδα, το κάνουν με σκοπό να αλληλεπιδράσουν με την εταιρία. Για να υπάρχει η αλληλεπίδραση αυτή θα πρέπει να μπορεί ο χρήστης να μάθει περισσότερα για την εταιρία και να δει πως συμπεριφέρεται ο υπόλοιπος κόσμος που έχει ήδη αλληλεπιδράσει μαζί της.

Αρκετές εταιρίες αγνοούν το γεγονός πως οι χρήστες εκτιμούν πολύ την γνώμη των άλλων χρηστών. Ένα προϊόν που έχει θετικές κριτικές από χρήστες που έχουν ήδη αγοράσει, έχει περισσότερες πιθανότητες να πουλήσει από κάποιο που δεν έχει. Αυτό συμβαίνει καθώς ο κόσμος ζητάει να ξέρει αν υπάρχουν κι άλλοι που έχουν προτιμήσει την ίδια υπηρεσία ή προϊόν με εκείνους και αναζητούν την ενίσχυση ή την αποθάρρυνση της προτίμησης τους.

 koines eikones

5. Ίδιες φωτογραφίες ή φωτογραφίες που δεν υπάρχουν

Κατά καιρούς στο διαδίκτυο κυκλοφορούν φωτογραφίες από designers που είναι αρκετά εντυπωσιακές και παρουσιάζουν με το δικό τους τρόπο ένα θέμα. Πολλοί επαγγελματίες επιλέγουν αυτές τις φωτογραφίες για την σελίδα τους αδιαφορώντας για τον αν ταιριάζει ή πόσοι ακόμα μπορεί να έχουν την ίδια φωτογραφία. Το αποτέλεσμα της πράξης αυτής είναι να μειώνεται η αξία της σελίδας, γιατί οι χρήστες που πλοηγούνται στο διαδίκτυο είναι σίγουρο ότι έχουν ξαναδεί την φωτογραφία και αντιλαμβάνονται πότε μια φωτογραφία είναι πραγματική και πότε είναι έτοιμη.

Κάτι εξίσου σημαντικό που πρέπει να αναφερθεί είναι πως οι χρήστες δεν πρέπει να παραπλανούνται από μια έτοιμη φωτογραφία, πρέπει η φωτογραφία να αντικατοπτρίζει την πραγματική εικόνα ενός προϊόντος, ώστε να ξέρουν ακριβώς πως είναι το προϊόν που θα αγοράσουν.

Ένα ακόμη συχνό φαινόμενο είναι όταν η φωτογραφία που υπάρχει για να συνοδεύει ένα κείμενο, ένα προϊόν ή ένα slideshow δεν εμφανίζεται. Όταν μια φωτογραφία δεν εμφανίζεται στη θέση της μπορεί να εμφανιστούν άσχετα πράγματα, όπως ένα κενό, ένα (X), ή κάποιος τίτλος.

Στην περίπτωση αυτή μπερδεύεται ο χρήστης και τις περισσότερες φορές δεν βγάζει νόημα από αυτό που βλέπει καθώς χαλάει η δομή της σελίδας στο σημείο αυτό.

sfalma

6. Σελίδες που δεν υπάρχουν - 404 Error

Είναι αρκετά σημαντικό η ιστοσελίδα μας να μην περιέχει σφάλματα 404, δηλαδή σελίδες που κάποτε υπήρξαν αλλά δεν υπάρχουν πια. Οι χρήστες που θα δουν μια τέτοια σελίδα δε θα καταλάβουν εύκολα ότι η σελίδα που έχουν μπει δε δουλεύει αλλά το υπόλοιπο site δουλεύει κανονικά.

Θα πιστέψουν πως το site δε δουλεύει καθόλου με αποτέλεσμα να κλείσουν την σελίδα και να ψάξουν κάπου αλλού. Όταν μια ιστοσελίδα περιέχει 404 σφάλματα θα πρέπει να αντιμετωπιστούν και σίγουρα να γίνει ξεκάθαρο στον επισκέπτη πως μπορεί να συνεχίσει την πλοήγηση του στη σελίδα, ώστε να μη φύγει.

Επίλογος

Όλα όσα αναφέραμε είναι υπαρκτά προβλήματα τα οποία μειώνουν τις πωλήσεις μιας εταιρίας και τους ευχαριστημένους πελάτες. Πρέπει να προσπαθείτε να παρέχετε το μέγιστο δυνατό αποτέλεσμα για την καλύτερη εμπειρία του χρήστη, που θα σας δώσει το πλεονέκτημα να ξεπεράσετε τον ανταγωνισμό σας.

Στην Design Solutions μας ενδιαφέρει να βελτιώνουμε την εμπειρία του χρήστη, να φτιάχνουμε ιστοσελίδες που φέρνουν αποτέλεσμα, καθώς είναι η λεπτομέρεια που θα κάνει τη διαφορά. Για οποιαδήποτε ερώτηση σχετικά με τη σελίδα σας μπορείτε να επικοινωνήσετε μαζί μας.


 

-
Εταιρία κατασκευής και προώθησης ιστοσελίδων.
Αλκιβιάδου 26, Ελευσίνα Αττικής, 19200 Ελλάδα - 2105549056