Η ψυχολογία του checkout

Όταν έχετε μια online επιχείρηση, είναι πολύ φυσικό να την επιμελείστε συνεχώς και να επενδύετε πάνω σε αυτή. Το λάθος που κάνουν οι περισσότεροι είναι ότι αφιερώνουν όλη τους την προσοχή σε ένα κομμάτι του e-shop, όπως η αρχική σελίδα. Σίγουρα η αρχική σελίδα είναι πολύ σημαντική, καθώς αυτή θα τραβήξει τους δυνητικούς πελάτες και θα τους κάνει να ολοκληρώσουν μια αγορά.

Συχνά όμως προσπαθείτε να βελτιώσετε τη σελίδα σας, ώστε να φέρετε νέους πελάτες και παραμελείτε να διατηρήσετε εκείνους που ήδη έχουν αγοράσει από εσάς. Οι πελάτες που έχουν αγοράσει ήδη μια φορά έχουν περισσότερες πιθανότητες να ξαναγοράσουν. Σύμφωνα με πρόσφατα δεδομένα για ιστοσελίδες e-shop, το ποσοστό εγκατάλειψης του shopping cart ξεπερνάει το 67%. Το ποσοστό αυτό αφορά νέους και παλιούς πελάτες ενός e-shop. Μην απογοητεύεστε όμως, το θετικό είναι ότι υπάρχει χώρος βελτίωσης για την αντιμετώπιση της συμπεριφοράς αυτής.

 Παρακάτω θα σας αναφέρουμε 4 λάθη που πρέπει να αποφεύγει κάθε e-shop.

kryfes-xrewseis

1. Κρυφές ή αδιευκρίνιστες χρεώσεις που εμφανίζονται μόνο στο καλάθι

Οι περισσότεροι πελάτες δυσανασχετούν όταν τους εμφανίζονται ξαφνικά κρυφές χρεώσεις την στιγμή που κάνουν checkout. Συνήθως το πρόβλημα αυτό εμφανίζεται με το κόστος των μεταφορικών το φαίνεται μόνο στο τελευταίο βήμα της αγοράς.

Οι χρήστες θέλουν να γνωρίζουν από την αρχή πόσο θα είναι το τελικό κόστος της παραγγελίας τους, προτού φτάσουν στην ολοκλήρωση της αγοράς. Γι' αυτό πρέπει να υπάρχει πολιτική μεταφορικών στην ιστοσελίδα με τις επιπλέον χρεώσεις και να είναι σε εμφανές σημείο ώστε ο χρήστης να έχει εύκολη πρόσβαση σε αυτή.

Δοκιμάστε να συμπεριλάβεται τα μεταφορικά μέσα σε κάποιο banner ή στις πληροφορίες των προϊόντων.

eggrafi

2. Υποχρεωτική εγγραφή για την ολοκλήρωση της αγοράς

Ο πιο σίγουρος τρόπος για να βελτιώσετε τη διαδικασία αγοράς είναι να προσθέσετε guest checkout, δηλαδή να έχει την επιλογή ο πελάτης να ολοκληρώσει την παραγγελία του δίχως να χρειαστεί να κάνει εγγραφή. Βεβαιωθείτε ότι σέβεστε τις προτιμήσεις τους και δώστε τους την επιλογή να μπορούν να συνδεθούν με τα social προφιλ τους (facebook, twitter, google+).

Ένας από τους κυριότερους λόγους που οι περισσότεροι πελάτες δεν θέλουν να κάνουν εγγραφή, είναι επειδή δεν θέλουν να λαμβάνουν διαφημιστικά newsletters, χωρίς να το έχουν ζητήσει. Βάση έρευνας που έχει γίνει μόνο το 8% των online επιχειρήσεων ρωτάει τους πελάτες του κατά την εγγραφή, αν θέλουν να λαμβάνουν και διαφημιστικά newsletters.

Ένα άλλο 11% δεν ξεκαθαρίζει καν ότι κατά την ολοκλήρωση της αγοράς ότι θα γίνει και εγγραφή, με αποτέλεσμα να μην ενημερώνουν σωστά το πελάτη για την διαδικασία αγοράς. Όπως καταλαβαίνετε αυτές οι συμπεριφορές αποθαρρύνουν τους χρήστες να κάνουν εγγραφή.

Το συμπέρασμα είναι ότι πρέπει το καλάθι σας να είναι ξεκάθαρο, να δίνει τη δυνατότητα στο χρήστη να επιλέξει αν θέλει να κάνει εγγραφή ή όχι και να εμφανίζει όλα τα βήματα γνωστοποιώντας στον χρήστη κάθε λεπτομέρεια. Όση περισσότερη εμπιστοσύνη νιώθουν οι πελάτες κατά τη διαδικασία αγοράς τόσο πιο εύκολα θα την ολοκληρώσουν.

kalathi-vimata

3. Μακροσκελή ή περιττά βήματα κατά το checkout

Στα περισσότερα ηλεκτρονικά καταστήματα χρειάζονται πέντε βήματα για την ολοκλήρωση μίας αγοράς. Αν το σκεφτούμε από την πλευρά του e-shop είναι καλό να υπάρχουν αυτά τα βήματα, από τη πλευρά του πελάτη όμως; Θα πρέπει να φροντίσετε να δείτε ποιες είναι οι ανάγκες των πελατών σας και προσαρμόσετε το καλάθι όπως ακριβώς το χρειάζονται.

Προσπαθήστε να μη ζητάτε ίδιες πληροφορίες οι οποίες κουράζουν τον πελάτη. Ζητείστε τα απαραίτητα και βελτιώστε την πλοήγηση του στην ολοκλήρωση της αγοράς. Η εφαρμογή ενός One Page Checkout είναι σίγουρα μια πολύ καλή επιλογή, καθώς ο χρήστης δε χρειάζεται να επιβεβαιώνει κάθε βήμα που πρέπει να κάνει.

erwtiseis

4. Ανεπαρκής ή ανύπαρκτες πληροφορίες επικοινωνίας

Εάν δέχεστε συχνά ερωτήσεις από τους πελάτες σας σχετικές με την διαδικασία ολοκλήρωσης της παραγγελίας, τότε πρέπει να τους δίνετε άμεσα την επιλογή να μπορούν να ζητήσουν βοήθεια από εσάς. Όταν ένας πελάτης προσπαθήσει να κάνει μια αγορά και δε τα καταφέρνει, θα κοιτάξει να επικοινωνήσει μαζί σας για βοήθεια. Αν αυτή η επικοινωνία δεν είναι εύκολα προσβάσιμη ή ακόμα χειρότερα ανύπαρκτη, τότε αυξάνονται κατά πολύ τα ποσοστά εγκατάλειψης της παραγγελίας.

Ο προτιμότερος τρόπος για να μειώσετε αυτό το ποσοστό είναι να κρατάτε σε εμφανές σημείο τα στοιχεία επικοινωνίας. Ακόμα μπορείτε να βάλετε επεξηγήσεις κατά τη διαδικασία του checkout ή τμήμα συχνών ερωτήσεων, όπου θα απαντάτε σε ερωτήσεις των πελατών σας.

Επίλογος

Στην Design Solutions προσέχουμε κάθε βήμα κατασκευής μιας online επιχείρησης και φροντίζουμε η εμπειρία του χρήστη να βοηθά την ολοκλήρωση της αγοράς. Θα χαρούμε να επικοινωνήσετε μαζί μας και να συζητήσουμε για το πλάνο κατασκευής του ηλεκτρονικού σας καταστήματος.

-
Εταιρία κατασκευής και προώθησης ιστοσελίδων.
Αλκιβιάδου 26, Ελευσίνα Αττικής, 19200 Ελλάδα - 2105549056